Όταν η νεανική αδρεναλίνη συνάντησε κάποια μέρα το γονίδιο της ανυπακοής, ο Χ σκέφτηκε πως θα έπρεπε να προσπαθήσει ν΄αλλάξει όσο μπορούσε την άσχημη πόλη πού ξόδευε την καθημερινότητα του. Μιά πόλη εγκλωβισμένη στα αποτελέσματα παλιών αμαρτιών της, στη δυναμική του κέρδους και την αδυναμία της παθητικότητας, αποπνικτική, μονότονη και επί της ουσίας εχθρική. Οι βραδυνές ώρες του Χ και της παρέας του, σταδιακά αφιερώνονταν σε κάθε είδους πολύχρωμες παρεμβάσεις, πάνω σε προσιτές και απρόσιτες επιφάνειες που αποκάλυπτε η νυχτερινή τους βόλτα. Απολάμβαναν τη ρέουσα ενέργεια, το ρίσκο, αλλά και την αλλαγή της όρασης τους. Τοίχοι, γέφυρες, υπόγειες διαβάσεις και συρμοί του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου, απέκτησαν μιά άλλη διάσταση στην οπτική τους.
Οι αποστάσεις μετριούνται πλέον, με τη μονάδα κατανάλωσης χρώματος και τις κενές φιάλες από σπρέϋ, τα μάτια εκπαιδεύονται στην πανοραμική αντίληψη του χώρου.
Τα ρεπορτάζ των εφημερίδων λένε ότι ο Χ "γλύστρησε " τα ξημερώματα του Σαββάτου 13/9 και έπεσε στις γραμμές του σταθμού στα Άνω Πατήσια, πεθαίνοντας από ηλεκτροπληξία.
Η "ολισθηρότητα"προφανώς δεν οφείλεται στο κυνηγητό από τους σεκιούριτυ του σταθμού και η προανάκριση διερευνά τις πιθανές ευθύνες των εξίσου φοβισμένων φίλων του!
Αναφέρεται ακόμα, με τρόπο υπαινικτικό, ότι ο Χ είχε συλληφθεί κατά το πρόσφατο παρελθόν γιά παρόμοιες δραστηριότητες. Είναι το τέλος μιάς εγκληματικής καρριέρας, που πιθανότατα ξεκίνησε με παιδικές ζωγραφιές και συνεχίστηκε με καταστροφές της δημόσιας περιουσίας, στα σχολικά θρανία, την ώρα των αναμφίβολα συναρπαστικών παραδόσεων από δασκάλους και καθηγητές. Η διολίσθηση του ήταν διαρκής, όχι στιγμιαία.Οι αποστάσεις μετριούνται πλέον, με τη μονάδα κατανάλωσης χρώματος και τις κενές φιάλες από σπρέϋ, τα μάτια εκπαιδεύονται στην πανοραμική αντίληψη του χώρου.
Τα ρεπορτάζ των εφημερίδων λένε ότι ο Χ "γλύστρησε " τα ξημερώματα του Σαββάτου 13/9 και έπεσε στις γραμμές του σταθμού στα Άνω Πατήσια, πεθαίνοντας από ηλεκτροπληξία.
Η "ολισθηρότητα"προφανώς δεν οφείλεται στο κυνηγητό από τους σεκιούριτυ του σταθμού και η προανάκριση διερευνά τις πιθανές ευθύνες των εξίσου φοβισμένων φίλων του!
Περιμένω στην αποβάθρα, ο συρμός του μετρό άρχισε να φαίνεται στο βάθος, έχει χρώμα πράσινο και φωτογραφίες με τέλεια χαμόγελα, ανάμεσα σε διάσπαρτες σταγόνες δροσιάς που προσφέρει απλόχερα, η διαφημιζόμενη τσίχλα χωρίς ζάχαρη.
Κατεβαίνω στο Πανεπιστήμιο, ένας διακριτικός φωτισμός αναδεικνύει τώρα που νύχτωσε την επιβλητικότητα των ιστορικών κτισμάτων, μαζί με μιά μόνιμη σχεδόν μεταμοντέρνα πινελιά που αποτελείται από καλαίσθητα μπλέ λεωφορεία φρουρούμενα από αποφασισμένους άνδρες ντυμένους με χακί στολές και μπότες μέχρι το γόνατο.
Για αυτή την άσχημη πόλη, για την κυρίαρχη αισθητική ως σχηματική απεικόνιση του είδους της κοινωνικής πραγματικότητας που βιώνουμε, υπάρχουν πολλά που μπορούν και πρέπει να ειπωθούν διεξοδικά. O X δεν απασχόλησε την επικαιρότητα παρά μόνο με κάποια μονόστηλα και δίλεπτες αναφορές. Ο θάνατος ενός εικοσιτριάχρονου, απογυμνωμένος από το πάθος μιας φωνής που εξέπεμπε κυριολεκτικά το ηχόχρωμα της, τη δημιουργία και τη διαμαρτυρία, εύκολα μπορεί να παρουσιασθεί από τα πάντα πρόθυμα μμε σαν αναίτιο ατύχημα και να γίνει αποδεκτό ως τέτοιο. Ίσως γιατί έχουμε εκπαιδευτεί πλέον πολύ καλά, να μην αναγνωρίζουμε ως άξιο λόγου, ότι δεν διαθέτει την αντίστοιχη σήμανση των media και της διαμεσολαβημένης πληροφορίας, ίσως γιατί το κενό μεταξύ συρμού και αποβάθρας είναι κάτι παραπάνω από μία περιστασιακή χαραμάδα.
Κατεβαίνω στο Πανεπιστήμιο, ένας διακριτικός φωτισμός αναδεικνύει τώρα που νύχτωσε την επιβλητικότητα των ιστορικών κτισμάτων, μαζί με μιά μόνιμη σχεδόν μεταμοντέρνα πινελιά που αποτελείται από καλαίσθητα μπλέ λεωφορεία φρουρούμενα από αποφασισμένους άνδρες ντυμένους με χακί στολές και μπότες μέχρι το γόνατο.
Για αυτή την άσχημη πόλη, για την κυρίαρχη αισθητική ως σχηματική απεικόνιση του είδους της κοινωνικής πραγματικότητας που βιώνουμε, υπάρχουν πολλά που μπορούν και πρέπει να ειπωθούν διεξοδικά. O X δεν απασχόλησε την επικαιρότητα παρά μόνο με κάποια μονόστηλα και δίλεπτες αναφορές. Ο θάνατος ενός εικοσιτριάχρονου, απογυμνωμένος από το πάθος μιας φωνής που εξέπεμπε κυριολεκτικά το ηχόχρωμα της, τη δημιουργία και τη διαμαρτυρία, εύκολα μπορεί να παρουσιασθεί από τα πάντα πρόθυμα μμε σαν αναίτιο ατύχημα και να γίνει αποδεκτό ως τέτοιο. Ίσως γιατί έχουμε εκπαιδευτεί πλέον πολύ καλά, να μην αναγνωρίζουμε ως άξιο λόγου, ότι δεν διαθέτει την αντίστοιχη σήμανση των media και της διαμεσολαβημένης πληροφορίας, ίσως γιατί το κενό μεταξύ συρμού και αποβάθρας είναι κάτι παραπάνω από μία περιστασιακή χαραμάδα.
27 σχόλια:
Ο κόσμος έχει εξοικειωθεί με το να ξοδεύει την ενέργεια του σε βλακείες όπως το γήπεδο και το αυτοκίνητο. Για αυτά τα δύο τολμούν και παρανομούν συνέχεια,αν δούν κάποιο πιτσιρικά με σπρέυ τον αντιμετωπίζουν, λες και αυτός είναι υπεύθυνος για τα χάλια της Αθήνας.
Στην Ελλάδα,σε αντίθεση με τις περισσότερες Ευρωπαικές χώρες,δραστηριότητες αυτού του είδους όπως τα γκράφιτι, αντιμετωπίζονται με λογικές ποινικοποίησης περασμένων δεκαετιών. Ο λύκος κι αν εγέρασε που λέει και η παροιμία...
inborn-c
Η εχθρική στάση κάποιον κατοίκων, μάλλον προέρχεται από λογικές εξιλαστήριου θύματος. Ο πιτσιρικάς που αναφέρεις, είναι εύκολο να γίνει στόχος,σαν συνυπεύθυνος μιάς υποβάθμισης που όλοι γνωρίζουν ότι υπάρχουν ευθύνες σε πολλές μεριές (κράτος,αυτοδιοίκηση,ιδιώτες), αλλά ποτέ δεν υπήρξε μαζική διαμαρτυρία γι΄αυτήν.
fghttpower
Οι λογικές είναι περασμένων δεκαετιών,εκτός από μία, αυτή που αφορά την αναβάθμιση των σεκιούριτυ νομοθετικά και την παραχώρηση άδειας οπλοφορίας. Τα χειρότερα είναι μπροστά.
Ε .. ντροπή του..να ζωγραφίζει τοίχους αυτής της πανέμορφης πόλης?? Μεγάλο έγκλημα.. και η αστυνομία να μη το αφήσει έτσι.. Να κηνυγήσει τώρα και τους φίλους του..να τους βάλει όλους μέσα.. να μάθει γιατί..............κάνουν κάτι τόσο αισχρό..τόσο βάνδαλο στην αισθητική αυτής της πανέμορφης πόλης..
Η είδηση ακούστηκε ελάχιστα, θα συμφωνήσω οτι πλέον ο κόσμος έχει εκπαιδευτεί σωστά.., να αντιδρά ως αποβλακωμένο ων,..να βρίζει τους πολιτικούς..και στις επόμενες εκλογές..δίχως κρίση να ξεχνά και να τους ξαναψηφίζει..
Σήμερα το μεσημέρι στη δουλειά, κοίταξα λίγο έξω από το παράθυρο και αντίκρισα μόνο πολυκατοικίες κατάσχημες.. Σκέφτηκα οτι αν οι μεγαλύτεροι εγκληματίες που έχουνε περάσει από αυτή τη πόλη ήταν οι αρχιτέκτονες των προηγούμενων ετών.., αλλά και τους σημερινούς που συνεχίζουν το έγκλημα..
Αν κάτι ομορφαίνει αυτή τη πόλη, είναι αυτές οι καλλιτεχνικές δημιουργίες.. Επίσης, όποτε περπατώ στο κέντρο, χαίρομαι να διαβάζω τα συνθήματα στους τοίχους, ειναι η πιο έξυπνη και μακράν καλύτερη σάτιρα της πόλης!
Συγχαρητήρια για αυτό το ποστ σου.
@ fghttpower: Με εξαίρεση την Αγγλία. Δεν ξέρω αν έχεις ακούσει για τον Banksy. Κυκλοφορεί όταν η Αγγλία «κοιμάται» και την ομορφαίνει. Αλλά δυστυχώς καταζητείται από την Scottland Yard. Νομίζω ότι η δεύτερη φωτογραφία είναι σκίτσο δικό του. (Ας με διορθώσει ο οικοδεσπότης αν κάνω λάθος!)
@ χάρης: και η 2η και η 3η ειναι δικες του.. Μα ο Banksy εκμεταλλεύεται το γεγονός..της ανωνυμίας.. Είναι και μια ξεχωριστή εξαιρετική περίπτωση καθώς πλέον..κάθε έργο του κοστίζει μερικές χιλιάδες ευρώ.. :)
Roadartist αυτό ομολογώ πως δεν το ήξερα. Ευχαριστώ!
roadartist
Η αρχιτεκτονική αυτής της πόλης είναι όντως ένα διαχρονικό έγκλημα και δυστυχώς οι κάθε λογής παλιοί και νέοι ηθικοί αυτουργοί,παριστάνουν χωρίς ίχνος ντροπής τους τιμητές.
Συνδυάζοντας όσα ανέφερες για την παθητική στάση του κόσμου και τη χρησιμότητα των συνθημάτων στους τοίχους, ψηφίζω ανεπιφύλακτα ως κορυφαίο σύνθημα δεκαετίας το : Του οκταώρου οι πεσσόντες, νανουρίζονται με τσόντες.
σ΄ευχαριστώ πάρα πολύ για το σχόλιο σου.
Χάρη
σε βρίσκω πολύ ενημερωμένο και χαίρομαι ιδιαίτερα γι αυτό,για τα υπόλοιπα με κάλυψε πλήρως η αξιαγάπητη καλλιτέχνης (και λόγω ιδιότητας στη λίστα των ...υπόπτων)
Και γιά τον Banksy έχω ακούσει και για πολλά άλλα καλά, γιατί ήμουν πέντε χρόνια στην Αγγλία και τώρα επέστρεψα στα πάτρια εδάφη στη Σαλόνικα, για να ζήσω μέσα στην αισθητική πανδαισία Ψωμιάδη.
ωραίο ποστ!
εγώ έχω ανακαλύψει ένα 20αρη που αυτοκτόνησε και έγραφε ποίηση. και μιλάμε για φοβερή δημιουργία όμως...
fghttpower
Και Ψωμιάδη και Παπαγεωργόπουλο και Ανθιμο, ωραίο το κάστ, ένας σκηνοθέτης χρειάζεται να δούμε ποιός θα παίξει το κακό συναπάντημα.
Ιάκωβε
γίνε αν θέλεις κάπως αναλυτικότερος.
Ωραίο ποστ
Είναι αλήθεια αυτό που λέει έξω απο κάθε νεοκλασσικό στην Αθήνα, υπάρχει μιά αυτοσχέδια γκαλερί που προωθεί τις arts plastiques, με ωραίες πλαστικές ασπίδες και μοσχαροκεφαλές που μπαινοβγαίνουν στη κλούβα.
Τα "πρωτοσέλιδά" σου ξαφνιάζουν ευχάριστα. Είναι οι όψεις της καθημερινότητας μας που δείχνουν την ποιότητα της ζωής μας.
Rania
ενδιαφέρουσα η τέχνη με τα πλαστικά υλικά και "τα παιδιά" αυτά, καλλιτέχνες στο είδος τους.
as eon
ευτυχώς δεν υπάρχει αρχισυντάκτης να με στείλει σπίτι μου.
"..γιατί έχουμε εκπαιδευτεί πλέον πολύ καλά, να μην αναγνωρίζουμε ως άξιο λόγου ό,τι δεν διαθέτει την αντίστοιχη σήμανση των media και της διαμεσολαβημένης πληροφορίας". Όχι μόνο συμβαίνει αυτό, αλλά δεν μας κάνει και εντύπωση! Κανονικά θα έπρεπε να μας τρομάζει ως προς την κατάσταση του μυαλού μας, την κριτική μας ικανότητα, τη δυνατότητα επιλογών. Είμαστε πανέτοιμοι να οδηγηθούμε ως σφαχτάρια όπου οι άλλοι θα αποφασίσουν (που μπορεί μια μέρα να είναι κάτι πολύ αγριότερο από το μπαράκι ή την αίθουσα προβολής) και η διαμεσολαβημένη πληροφορία βαφτίζεται "δημοκρατία", "πολυφωνία", "ενημέρωση" και τα παρόμοια. Από την άλλη, όποιον και να ρωτήσεις θα σου πει: τα Μέσα αναδεικνύουν τους δικούς τους ή επιλέγουν σύμφωνα με τους νόμους αγοράς κλπ. Δηλαδή, όλοι το ξέρουν μα και όλοι ακολουθούν: αγοράζουν βιβλία, πάνε σε εκθέσεις, βλέπουν ταινίες κλπ, ό,τι τους λένε. Γιατί;
Γιατί κατά τη γνώμη μου pellegrina τα Μέσα είναι εικονική πραγματικότητα πού παράγει πληροφορία και εικόνα και "πραγματική πραγματικότητα" ως πρός τις επιδιώξεις,τη δυναμική,τα συμφέροντα,την ιδιοκτησία,τις συναλλαγές κλπ. Αρα τα Μέσα, οι ιδιοκτήτες τους και όλοι οι παράγοντες που τα απαρτίζουν, συνιστούν στάση ζωής,πραγματική και πολύ συγκεκριμένη.
Όταν λοιπόν η κριτική μας απέναντι σ΄αυτά δεν παράγει μιά αντίστοιχη στάση ζωής και περιορίζεται στην κατά βάθος μονοδιάστατα αυτάρεσκη άποψη ότι καταλαβαίνουμε τι συμβαίνει στην ενημέρωση, σε βαθμό που να μην υπάρχει κίνδυνος να αλλοτριωθούμε,το έχουμε χάσει το παιχνίδι και μάλιστα με βαρύ σκόρ.
Και το έχουμε χάσει τόσο εμείς που αναπαράγουμε "κριτικά" όσα ακούμε και βλέπουμε, όσο κι αυτοί που συμμετέχουν σε πάνελ και δέχονται τη διακοπή για διαφημίσεις, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι έτσι οι διαφημίσεις είναι η άποψη και η ...άποψη διαφημίσεις. Η πληροφορική, επειδή μείωσε το κόστος παραγωγής κατάφερε να εξατομικεύσει τα προιόντα,σε σχέση με ένα ανόμοιο αγοράστικό κοινό. Έτσι υπάρχουν πολύ περισσότερα μοντέλα αυτοκινήτων από ότι υπήρχαν παλιά, για κάθε γούστο και οικονομική δυνατότητα. Αυτό πέρασε και στο επίπεδο της κοινωνικής συμπεριφοράς. Υπάρχουν πολλές κατηγορίες θεατών κι ακροατών, όλοι όμως αναγνωρίζουμε την "αυθεντία" του Μέσου με ή χωρίς κριτική, όπως υπάρχουν πολλές κατηγορίες οδηγών,ελάχιστοι όμως παίρνουν το μετρό.
Είναι κάτι που ισχύει σε πολλά επίπεδα της ζωής μας, ότι η συμμετοχή σημαίνει τις περισσότερες φορές νομιμοποίηση και επί της ουσίας αποδοχή ηγεμονικών ρόλων, στις διευθετήσεις διαφορών,στην αξιολόγηση απόψεων και στη ρύθμιση των όρων διεξαγωγής κάθε διαδικασίας. Είναι αυτονόητο ότι όποιος χειρίζεται ένα τέτοιο ηγεμονικό πακέτο, για τη λέξη αυτοκριτική χρειάζεται λεξικό, γι αυτό άλλωστε όποιος κάνει κριτική στα μμε τον αποκλείουν με όρους μαφίας και παραμερίζουν προσωρινά τις εσωτερικές τους διενέξεις.
παντού διαφημίσεις και πουθενά χρώμα...
Βαλτε χρώμα στις πόλεις ρεεε!
Σταματήστε να είστε μίζεροι! Τί σας έφταιγε το παλληκάρι;
Έχω ακούσει καταστηματάρχη να σιχτιρίζει μόλις του ειπαν οτι στα ρολα της βιτρινας του το προηγουμενο βραδυ καποιοι αφησαν ένα κομματι της ψυχής τους μεσα απο γκράφιτι, αλλά όταν το είδε ο ίδιος το θαύμασε και είπε: "μακάρι να ερθουν κ απόψε για τα ρολά του διπλανου!"
Καντε εναν νόμο για το ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΤΟ ΓΚΡΑΦΙΤΙ όπως το ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΑΦΙΣΟΚΟΛΛΗΣΗ
Εγχρωμη TV, ασπρόμαυρη ζωή...
anypopti
Αγριεμένη σε βλέπω και χαίρομαι,μάλλον πρέπει να σε πάρουμε μεταγραφή στην Αθήνα.
Απόλαυσα το κείμενο και τα σχόλια.
Καλή συνέχεια.
d.r.i-88
Σ΄ ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου.
Κλωτσές θέλουν οι γκραφιτάδες και οσοι τους υποστηρίζουν θα φάνε και αυτοί.
Ανώνυμε
Τα "αντριλίκια", ειδικά εκ του ασφαλούς, φανερώνουν το εντελώς αντίθετο από αυτό που προσπαθούν να δείξουν.
Τα διαδικτυακά αντριλίκια είναι μάλλον η κορύφωση αυτής της ψευτομαγκιάς και συνώνυμα της γελοιότητας.
Χαλάρωσε, έρχεται χειμώνας και για να μπορέσουν να προσφέρουν αποτελεσματική θέρμανση τα καλσόν, πρέπει να είναι ακέραια.
ΚΥΠ, ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΣΤ. ΣΚΕΦΤΟΜΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΙ ΕΓΩ ΕΝΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΜΟΛΙΣ ΔΙΑΒΑΣΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΝΟ (ΓΙΑΤΙ ΓΙΑ ΦΟΝΟ ΜΙΛΑΜΕ, ΑΣΧΕΤΟ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΣΠΡΩΞΑΝ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΣΕΚΙΟΥΡΙΤΑΔΕΣ) ΑΛΛΑ ΔΙΑΒΑΣΑ ΣΤΟ ΙΝΤΥ ΟΤΙ Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ (ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΦΟΒΙΣΜΕΝΗ) ΔΝΕ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΔΩΘΕΙ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΥΛΩΣΑ.
ΚΑΝΟΝΙΚΑ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΠΡΑΙΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΟΜΟΡΦΗΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΘΛΙΑ ΠΟΛΗ ΜΑΣ...
ΥΓ.
ΑΝΩΝΥΜΕ ΜΟΛΙΣ ΣΕ ΠΙΑΣΩ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ ΘΑ ΦΑΣ ΜΙΑ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΒΟΜΒΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΑΤΟΜΙΚΑ ΔΙΚΗ ΣΟΥ.
ΩΡΑΙΟ ΠΡΑΜΑ Η ΙΝΤΕΡΝΕΤΙΚΗ ΤΣΑΜΠΑ ΜΑΓΚΙΑ ΛΕΜΕ, ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΠΛΑΚΑ!
ATHENA
Φυσικά και πρόκειται για φόνο και ο ανώνυμος κάτι μου βγάζει, κρίμα ,είμαι σίγουρος ότι στο βάθος δεν θέλει να γνωριστούμε.
Ανώνυμε
ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΜΠΛΕΞΕΙ.
Για την ακρίβεια στο στόμα του λύκου.
Δημοσίευση σχολίου