Κυριακή 8 Μαρτίου 2009

UNEMPLOYMENT AND THE CITY

Η φωτογραφία αυτής της σύγχρονης γέφυρας δεν είναι φυσικά από το Μανχάταν αλλά από τη Χαλκίδα μία από τις μεγαλύτερες "πρωτεύουσες" της ανεργίας στην Ελλάδα.

Δεν αποτελεί κάποιο φοβερό μυστικό το γεγονός ότι οι εργοδότες χρησιμοποιούν τις απολύσεις ως πρακτική ή ως απειλή, για να μειώσουν τα κόστη παραγωγής.
Και οι απολύσεις έχουν αυξηθεί δραματικά σε ποσοστό όντας πλέον καθημερινό φαινόμενο.
Τίποτα από όλα τα παραπάνω δεν συμβαίνει για όσους αντιμετωπίζουν τη ζωή με μία εντελώς "φυσική" νεουορκέζικη ανεμελιά με τις απαραίτητες ...ρόκ ανταύγειες.

Η Σώτη Τριανταφύλλου, συγγραφέας, δημοσιογράφος, αμερικανολόγος των πάνελ και βέβαια πάνω απ΄ όλα ρόκ μέχρι το κόκκαλο, με το κείμενο της στο τελευταίο τεύχος της Athens Voice διαφωνεί με την έκταση που έχει πάρει το θέμα, από τη στιγμή που μιλάμε για μία-δύο νόμιμες απολύσεις και τίποτα παραπάνω.
Εγκαλεί λοιπόν την επίσημη αριστερά, αυτή την ίδια αριστερά που όλοι γνωρίζουμε τις σχεδόν εθιμοτυπικές αντιδράσεις της στην εργοδοτική ασυδοσία, για υπερβολή και διαρκή μονομέρεια που αρνείται να δεί τα εργασιακά ζητήματα με την οπτική των εργοδοτών!
Αντίθετα οι συνδικαλιστές της υπερασπίζονται άκριτα τους απολυμένους, που ενίοτε ανήκουν στην κατηγορία των εργαζομένων που ευθύνεται για όλα τα δεινά μας, λόγω οκνηρίας, αδιαφορίας ή αναίτιας επιθετικότητας και οι οποίοι μετά την απόλυση τους, βρίσκουν σχεδόν πάντα πολύ εύκολα δουλειά για να συνεχίσουν προφανώς να εκμεταλλεύονται την υπομονή μας.
Άλλωστε τις απολύσεις τις πραγματοποιούν μικρά και μεσαία αφεντικά κι όχι τίποτα Τεξανοί πετρελαιάδες που ακούνε κάντρυ. Είναι γνωστό ότι στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις τηρείται αυστηρά το οικογενειακό κλίμα άρα η απόλυση ισοδυναμεί με ανεξαρτησία από το πατρικό χαρτζηλίκι και για όσους επιμένουν σ΄αυτό υπάρχει πάντα η θεμιτή διέξοδος της μερικής απασχόλησης, που όταν πραγματοποιείται τις Κυριακές έχει και χαρακτήρα αντίστασης στον παραδοσιακό κι αναχρονιστικό εκκλησιασμό.
Το καλό στον καπιταλισμό είναι πως έχει βίδα, άμα πιάσεις το μηχανισμό, από τ΄αυτιά τον πιάνεις τον λαγό, λένε οι στίχοι του Άσιμου στο τραγούδι του " μηχανισμός".
Οι ...εναλλακτικές εκδοχές του life style, είναι χειρότερες από τις παραδοσιακές επειδή επιχειρούν και συχνά τα καταφέρνουν, να πιστωθούν τη δήθεν εκτός των τειχών άποψη και στάση ζωής, ταχυδακτυλουργοί που αξίζει να γίνουν δαχτυλοδεικτούμενοι.

Υ.Γ: Νομίζω ότι ανέκαθεν η διαμαρτυρία είχε το χαρακτήρα της ποικιλομορφίας και δεν συνδεόταν απαραίτητα με την πιθανότητα να φας σφαλιάρες, τόσο γιατί η διαμαρτυρία δεν αποτελεί προνόμιο όσων τις αντέχουν, όσο και γιατί μέρα που είναι σήμερα, ο μαζοχισμός δεν συνάδει με την κοινωνική απελευθέρωση.

20 σχόλια:

Roadartist είπε...

Πραγματικά έμεινα με το άρθρο της Σώτης. Δεν είχε τύχει να το δω.
Τελικά η γυναίκα έχει κάψει λάτσες εντελώς..

Ανώνυμος είπε...

"Απεξάρτηση από το πατρικό χαρτζιλίκι". Πολύ καλό, ΚΥΠ. Η κυρία είναι αλλού. Και έχω αγοράσει κι ένα κάρο από τα ροκ της πονήματα. Όπως έλεγες για τον πρώην αγωνιστή καθηγητή μου σημασία έχει τι συμπέρασμα βγάζει κανείς στο τέλος. Ή κάπως έτσι. ΚΥΠ walking.

ange-ta είπε...

μάλλον της τελείωσε η έμπνευση και της έχει στρίψει της κυρίας.
Ασε την αμορφοσιά της !

Εκανα δύο προσπαθειες να μπω γα ν της πω, ρε κυρά μου, που κάποτε ήσουν συγγραφέας, δεν λέμε "εξασκούν βαριά και ανθυγιεινά επαγγέλματα" , αλλά ασκούν, γιατι κανένας εργαζόμενος δεν εξασκείται, αλλά δουλεύει!

Ακου ..... εξασκούν η αγράμματη!!

Τώρα θα μου πείς εκεί φρενάρησα, απο όλα τα διαμάντια που της ξέφυγαν; Ε, λοιπόν εχω παρατηρήσει, ότι τέτοιες αντιδραστικούρες μόνο οι νεόπλουτοι αγράμματοι ξεφουρνίζουν.

Ανώνυμος είπε...

ΚΥΠ, προσπαθώντας να συγκρσατήσω τη συγκίνηση μου για την επανεμφάνιση σου, δηλώνω ότι τουλάχιστον μας αποκάλυψε την κρυφή σημασία του τίτλου στο βιβλίο της(λίγο από το αίμα σου), το οποίο αναφερόταν στη μερική απασχόληση που δεν σου πίνει όλο το αίμα και αρκείται σε σφηνάκια.

Κ.Υ.Π. WALKING είπε...

Roadartist
Ότι τόχει κάψει είναι σίγουρο,συνήθως σ΄αυτές τις περιπτώσεις το πράγμα όσο πάει χειροτερεύει.

Κ.Υ.Π. WALKING είπε...

Νονά
Πολύ εύστοχη η σύνδεση των δύο προσώπων και λόγω κατάληξης και λόγω εμμονής σε παλιές...ηρωικές εποχές.

Κ.Υ.Π. WALKING είπε...

ange-ta
Πολύ σωστά έκανες και έδωσες βάρος στο μαργαριτάρι της νεουορκέζας αγαπημένης, μέσα σ΄όλα τα ψευδεπίγραφα και η γλωσσική παιδεία της.

Κ.Υ.Π. WALKING είπε...

Rania
Σταμάτα παιδί μου να διαβάζεις Ντίκενς και βρές να κάνεις κάτι παραγωγικό τις Κυριακές.

Pellegrina είπε...

Η Σώτη Τριανταφύλλου έχει περάσει στη συνείδηση του κόσμου ως μια πολύ σημαντική συγγραφέας, και όχι απλώς "ροκ". Οι κριτικοί και κυρίως ο χρόνος θα αποφασίσουν. Εγώ θα πω μόνο ότι πολλή κ α κ ί α εδώ μέσα παιδιά, πολλή κακία. Θέλουμε ή όχι οι "πνευματικοί άνθρωποι" να λένε τις απόψεις ΤΟΥΣ; Κι εγώ διαφωνώ με το αρθρο της,απολύτως. Αλλά όταν έγραφε πράγματα που μας άρεσαν (όπως ένα ωραιότατο άρθρο για την αποικιοκρατία στην Αφρική ή ένα καταπληκτικό για την υιοθεσία παιδιών) δεν είδα πουθενά επιδοκιμασίες.

Κ.Υ.Π. WALKING είπε...

Το τι είναι σημαντικό ή σημαντικότερο είναι ελεύθερος να το κρίνει ο καθένας και να αξιολογήσει τον πρότερο αξιόλογο συγγραφικά βίο (αν υπήρχε),στα blog απ΄όσο ξέρω,κατά καιρούς δεν έχει μείνει τίποτα όρθιο από πλευράς κριτικής σε κλασσικούς και μη (από κάποιους μάλιστα με όρους εμμονής)εξαντλώντας κάθε είδος αποτίμησης.
Δεν βλέπω κανένα λόγο για εξαιρέσεις έτσι κι αλλιώς, πόσο μάλλον μετά το συγκεκριμένο κείμενο.

Ανώνυμος είπε...

Ώπα, έσκασε η συγγραφική αλληλεγγύη.
Που λέει ο λόγος αλληλεγγύη, που λέει ο λόγος...συγγραφική.

Ανώνυμος είπε...

Kakia?? Who talks?? Pellegrina??

Bariemai kai na asxolithw mazi sou..

Ante sinexise tin autodiafimisi twn "ergwn" sou..

Kakia?.. Ok..

Despoina Chatzipavlidou είπε...

ο πνευματικός άνθρωπος δεν μπορεί να ζει με το πνεύμα του δεν μπορεί να το εμπορεύεται. αυτό ακυρώνει κάθε πνευματικότητα. επίσης οι πνευματικοί άνθρωποι απευθύνονται στο πνεύμα.
η τριανταφύλου αντιπροσωπεύει αυτό το παιδί που θα ήθελε να είχε γεννηθεί αλλού, στην χώρα που γεννήθηκαν οι ήρωές του. θέλει να αντιγράφει τους ήρωές του. είναι ένα παιδί της μόδας και δεν πρέπει να το πέρνουμε στα σοβαρά.

και δεν είναι καθόλου ροκ...
η Χαλκίδα είναι.

Κ.Υ.Π. WALKING είπε...

desapoin3ison4
Πολύ εύστοχη η ανάλυση σου, όντως κάπου αλλού ήθελε να γεννηθεί και δεν πρέπει να την παίρνουμε στα σοβαρά.

Ανώνυμος είπε...

και η Σώτη;

κάτι θα περιμένει...

ή κάτι θα ξέχασε...

Κ.Υ.Π. WALKING είπε...

as eon
Κάτι, σαν τι άραγε.

Pellegrina είπε...

Aυτό όμως που (λέτε πως) είναι, "ένα παιδί που θα ήθελε να μην εχει γεννηθει εδώ" άγγιξε δεκάδες χιλιάδες αναγνώστες στην Ελλάδα. Εξέφρασε μια πολύ μεγάλη κατηγορία ανθρωπων, κυρίως νέων, που κι αυτοί "θα ήθελαν να μην εχουν γεννηθεί εδώ". Με άλλα λόγια, εξέφρασε ένα σ υ λ λ ο γ ι κ ό όνειρο, που κανείς μέχρι τότε δεν είχε εκφράσει με τόση πληρότητα (και τόσο γοητευτική αφήγηση). Αυτό και μόνο, κατά τη γνώμη μου την κάνει σημαντική συγγραφέα.

υγ: Η Χαλκίδα μια χαρά ροκ είναι. Αλλά είναι κι άλλα πράγματα...(Βλέπε "Μάσκα")

υγ2 το προηγούμενο είναι η "αυτοδιαφήμιση":)

Ανώνυμος είπε...

(Βλέπε "Μάσκα")

καλα βρικε η σωτη την υπερασπιστρια της
τωρα για τη "μασκα" σου
μονη τη διαβαζεις
οπως τη βαζεις και τη βγαζεις συνεχεια
αστο καημενη

Κ.Υ.Π. WALKING είπε...

Το θέμα του πόστ δεν αφορά κριτική στις ικανότητες γραφής οποιουδήποτε.
Σ΄άλλους αρέσει σ΄άλλους όχι.
Δεν είμαι υποχρεωμένος να δεχτώ τις απαράδεκτες απόψεις της...χαβιαροαριστεράς για τα εργασιακά και τις life style κοινωνικές χαριτωμενιές,προερχόμενες από επιδέξιους ή αδέξιους συγγραφείς,μουσικούς,ποδοσφαιριστές,στριπτιζέζ κλπ.
Καμμιά ιδιότητα δεν δίνει ειδικό βάρος και αντίστοιχη μεταχείριση στην άποψη κάποιου.
Για όποιον έχω δηλώσει ότι είναι ανεπιθύμητος στο μπλόγκ,με πολλούς τρόπους και σχόλια, εδώ κι αλλού,ώρα να φεύγει.

Ανώνυμος είπε...

kyp i ginaika genikws den antexei na tin aporriptoun "kollaei"..san treli..
apla kanti na xekollisei..
gnwsti ziliara blogopersona pellegrina ..